
2011-09-02: Varför har vi sådana problem med narcissism och artister som har en självbild som gränsar till megalomani? Efter Kanye Wests spelning på »Way Out West« tidigare i sommar klagade många kritiker över bristen på distans och avsaknad av humor, men är det nödvändigt? Är hybris mindre accepterat för kreatörer av popkultur än det är för författare eller konstnärer? Vi går till botten med om den uppblåsta självbilden är av godo eller ondo. Och så tar vi oss ut i rymden i jakt på planeter som får oss att känna ”åh, det var som fan”. Medverkar i avsnittet gör Billy Rimgard och Tobias Norström.
B-filmscirkeln är igång! Den aktuella filmen finns i sjön. Vi behöver också tips på vilka kriterier som vi ska använda för att avgöra om det är en bra dålig film eller bara en dålig film. Lämna en kommentar här eller maila kontakt@odpod.se.
Ladda ner som mp3
Prenumerera i iTunes
Prenumerera i annat program (rss)
Lyssna direkt:






