Jag är inte alls säker på att det ni kallar franschise-paradox är en paradox. För mig liknar det snarare olika prioriteringar och utfall som återkommer i nästan alla typer av val: Testa experimentell meny på restaurang eller den block-buster-pizza som man äter varje månad? Pizzan är trygg och god, men också samma som man alltid ätit, utan större överraskningar. Välja ett par Levis-jeans som man vet sitter skönt, men är … jeans, eller ett par skräddarsydda kostymbyxor i snajdigt material, som däremot inte fungerar vid varje tillfälle. Det ena kräver eftertanke, det andra är bekvämt och tryggt. Så utgångspunkten är inte att franchise och icke-franchise är samma material från början som sedan gör någon form av. yin-yang-manöver. Det ÄR två helt separata typer produkter från början. De förändras inte, utan väljs efter vilket behov användaren har.
Jag är inte alls säker på att det ni kallar franschise-paradox är en paradox. För mig liknar det snarare olika prioriteringar och utfall som återkommer i nästan alla typer av val: Testa experimentell meny på restaurang eller den block-buster-pizza som man äter varje månad? Pizzan är trygg och god, men också samma som man alltid ätit, utan större överraskningar. Välja ett par Levis-jeans som man vet sitter skönt, men är … jeans, eller ett par skräddarsydda kostymbyxor i snajdigt material, som däremot inte fungerar vid varje tillfälle. Det ena kräver eftertanke, det andra är bekvämt och tryggt. Så utgångspunkten är inte att franchise och icke-franchise är samma material från början som sedan gör någon form av. yin-yang-manöver. Det ÄR två helt separata typer produkter från början. De förändras inte, utan väljs efter vilket behov användaren har.